Close

Academische ornamentstudie: basement van zuil

Manufacturer

anonymous (tekenaar)

Period and date

20ste eeuw
(1913 - 1914)

Deze academische studie naar ornament is getekend door een onbekend kunstenaar in het academiejaar 1913-1914. Met deze studie behaalde de kunstenaar de eerste plaats in een wedstrijd aan de Brugse academie, vermoedelijk binnen de lessen tekenen naar gipsen afgietsels van architecturale fragmenten. De tekening toont een architecturaal fragment, bestaande uit het onderste gedeelte van een zuil met zigzagmotief, rustend op een hoog, samengesteld basement. Dit basement vertoont een decoratieve interpenetratie van kubieke, piramidale en gebogen lichamen. Het object waarnaar getekend is, maakt ook deel uit van de collectie (XXX.2023.0010). Het gebruikte medium is zwart krijt of houtskool op gevergeerd papier. Op de achterzijde is een vage schets van een cirkelvorm met in het midden een stervorm. Dit object maakt ook deel uit van de collectie (XXX.2023.0005).

Details

Subject
Opschriften
verzamelmerk (links boven): b ACADEMIA
aantekening (links boven): 1913-14[onleesbare signatuur]11
aantekening (rechts onder): 1
watermerk (links onder): (FRANCE)
watermerk (links boven): Ingres
Dimension
geheel, height: 635 mm
geheel, width: 487 mm

Identification

Verzameling
Category
Objectnaam
Materials
Inventory number
0024.GRO1497.II

Linked open data

Permalink
IIIF manifest
Copyright
Musea Brugge is committed to making its data available as usable open data. Images of works of art which are not subject to copyright restrictions are therefore published under the Creative Commons Zero licence. These may be used freely.

Verwante items

Academische ornamentstudie: basement van zuil

Manufacturer

anonymous (tekenaar)

Period and date

20ste eeuw
(1914)
Academische ornamentstudie: basement van zuil

Manufacturer

anonymous (tekenaar)

Period and date

20ste eeuw
(1914)
Academische ornamentstudie: basement van zuil

Manufacturer

anonymous (tekenaar)

Period and date

20ste eeuw
(1913 - 1914)

Related items